В даній статті ми попробуємо описати саму процедуру започаткування бізнесу
Будь який бізнес започатковується з:
1. Ідеї
Ваша ідея - це те, чим ви будете займатись - тобто видом діяльності. Ідея повинна бути оригінальною, нестандартною. Але якщо її поки ще немає, доведеться добре поміркувати і шукаючи натхнення в своїх захопленнях. Проведіть аналіз ніш, в яких найчастіше досягають успіху, і спробуйте придумати те, чого ще немає. Звичайно, легко сказати ... але від цього дуже багато що залежить.
2. Ресурси фінансування ідеї
Однією ідеї, навіть приголомшливої, на жаль, недостатньо. Ідея зобов'язана "працювати. Тому на цій стадії вам необхідно обговорити свою ідею з компетентними і знаючими людьми, уважно вислухати всі зауваження, внести при необхідності корективи. Проте на стадії обговорення та пошуку постарайтеся якомога зрозуміліше і докладніше донести свою думку до співрозмовників або кредиторів можливо вони долучаться фінансово або нададуть кредит для вашої ідеї.
3 Скласти бізнес-план
Бізнес-план - це простий план дійдля реалізації вашої ідеї в зрозумілій та доступній формі. Саме цей документ вам доведеться представити своїм потенційним інвесторам, кредиторам. Ваш бізнес-план повинен зображати (в обов'язковому порядку) такі фактори як цільова аудиторія, характеристики продукту чи послуги, стратегічні цілі, прогнозування доходів, відмінності продукту (послуги) від продуктів, які пропонують конкуруючі організації, вигоди співзасновників. Однак запам'ятайте, чого не слід робити в бізнес-плані:
• Просити потенційних інвесторів та ділових партнерів підписати документи про нерозголошення комерційної таємниці. По-перше, ніхто нічого не підпише. По-друге, подібна витівка видає вашу недосвідченість.
• Найшвидший шлях до провалу - необґрунтовані оптимістичні прогнози.
• Не перебільшуйте свій досвід, правда все одно розкриється рано чи пізно, а репутація буде втрачена назавжди. Зате вашу чесність гідно оцінять.
4. Реєстрація підприємницької діяльності
Реєстрацією підприємницької діяльності займаються Державні реєстратори в районних центрах, або реєстраційні палати в обласних містах. Для проведення даної реєстрації вам потрібно вказати види діяльності якими ви хочете займатися, а також основний вид, який буде переважати в діяльності (Максимум 6 видів), всі види кодуються певною класифікацією КВЕД. Після проведення даної реєстрації вам видадуть Виписку з ЄДР ЮО та ФОП про проведення реєстраційної дії.
На наступний день ви можете звертатись в державну податкову службу, пенсійний Фонд для отримання Довідку 4-ОПП Про взяття на облік платника податків (видає податкова) та Повідомлення про взяття на облік платника єдиного соціального внеску(видає пенсійний), ще рекомундуємо взяти страхове свідоцтво у Фонді від нещасних випадків на виробництві де буде вказаний ваш клас ризику.
Після всіх цих процедур ви є субєкт підприємницької діяльності на загальній системі оподаткування. Якщо ваш початковий обсяг виробництва, реалізації, ще має маленький обсяг і ваша діяльність не потребує ліцензування то ви можете обрати спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати заяву в орган податкової служби за місцем реєстрації про перехід на спрощену систему оподаткування і обрати одну з чотирьох груп.
1 група - підприємці фізичні особи, які не використовують найману працю здійснюють роздрібний продаж на ринках, або надають послуги населенню і обсяг їхнього обороту не перевищує 150 тис.ГРН. ставка становить не більше 10% від мінімальної зарплати встановленим законодавством, ставку встановлює місцеве самоврядування
2 група фізичні особи підприємці які використовують найману працю максимум 10 осіб та обсях доходу в рік не перевищує 1млн.грн. тут не можуть бути такі види діяльності посередники (квед 70.31 КВЕД ДК 009:2005) в продажі майна, оренди нерухомого майна вони повинні бути в 3 групі ставка не більше 20% від мінімальної зарплати
3 група -фізичні особи підприємці які протягом року використовують найманих осіб не більше 20 та оборот( дохід) протягом календарного року не перевищує 3 млн.грн. ставка податку 3% якщо ви платником ПДВ і 5%, якщо ви не платник ПДВ
4 група юридичні особи (підприємства, організації тощо) оборот за календарний рік не перевищує 5млн.грн. і кількість праціввників 50 осіб.
До пенсійного пенсійного фонду ви будете сплачувати внески за найманих працівників у вигляді єдиного соціального внеску в залежності від класу ризику від 36,76% до 49,7% від Фонду оплати праці працівників тобто нарахованої заробітної плати працівників. А якщо ви ще є підприємець то ви особисто сплачуєте єдиний внесок з підприємця не менше 34,7% від мінімальної зарплати встановленої законодавством, по даному внеску ви застраховані на випадок безробіття та рахується вам пенсійний стаж для пенсії нарахування в подальшому, але ви не застраховані загальнообовязковим соціальним страхуванням на випадок хвороби або настання нещасного випадку на виробництві з вами як особою, щоб бути застрахованим від цих випадків вам необхідно укласти в пенсійному фонді за місцем реєстрації додатковий договір про добровільну участь у державному соціальному страхуванню терміном на один рік з подальшим його перезаключенням ставка становить за всіма видами стахування 38,11% від мінімальної зарплати встановленою законодавством тобто потрібно ще доплачувати 3,41%, перевага даного договору є те що ви можете отримати відшкодування у разі настанням з вами нещасного випадку на виробництві або ви захворіли або готуєтесь народити дитину (якщо ви підприємець жінка).